Uzmi ili ostavi

Nisi znao da ako me uzmeš dobijaš mene celu. I vrline i mane. Da ne možeš birati ovo mi se sviđa a ovo ne.

Uzmi ili ostavi. Trebao si ostaviti.

Ceo život živiš po pravilima. Uradi ili ne uradi. Ceo život po kalupima. A ja se u iste ne uklapam nikako. Ne pristajem.

Briga me šta će misliti drugi. Šta će reći. To neće promeniti način mog razmišljanja. Niti moja dela. Možeš reći tvrdoglava glava. Reći ću ti: nebitni ljudi. Isprva sam se trudila i tražila nekog ko će me shvatiti. 

Ko će razumeti. Mene veselu sa hiljadu ljudi oko mene, gde pričamo, pevamo, ludujemo. Mene samu, u mrklom mraku, isprekidanog daha i misli, skupčanu u krevetu koja treći dan ne izlazi iz sobe.

Mamile su te moje reči i priče i sreća koja je izbijala iz mene. I pitala sam te tada: A šta ćeš sa mnom kada budem tužna? Nervozna? Neispavana? 

Neću ti dati da budeš tužna, rekao si.

Ali razumeo nisi... To veze sa tobom nema. 

Ja prosto ponekad želim biti sama... bez ijedne reči... uz potpuno odsustvo misli.

A onda opet... Ja ponekad ne smem biti sama, pa u gomili lakše prođe i vreme i tuga i bol.

I ne želim da spavam... vremena je ionako premalo... ne želim gubiti vreme... i želim u tri ujutru slušati Summertime sadness ako mi se sluša... Do daske.

U meni možeš naći svu kulturu ovog sveta i pogani jezik uličarke... u meni je večita borba dobra i zla, i dobrota majke Tereze i ludost Hitlera...

Pomogla bih svakom bez da pomoć traži i spalila bih svakog ko me povredi...

Plašiš se sad znam. Lepo sam ti rekla: Uzmi ili ostavi.

Da si se samo okrenuo i otišao ne bi nikad saznao koliko je ukusno belo kuvano vino. Ili kako se kaže ljubav na sto različitih jezika. Kako ti telo postaje zavisno od mene i srce i glava... 

Da si se samo okrenuo nikada ne bi saznao kako tanjiri prave nešto poput strahovite muzike kada ih u besu po zidovima bacaš... I kako iz najlepših usta stižu kletve... I kako te obuzima ljutnja kada vidiš da otvaram drugu flašu vina i plešem i nestajem u svom svetu gde nema mesta za tebe...

Da si... Ali nisi..



Photo by A. Dave

Коментари

Популарни постови